onsdag 20 augusti 2008

Kryddig korvfrittata

4 personer

Du behöver:
1 knipplök
1 chilikryddad korv (jag använde två)
150 gram färsk spenat
6 ägg
1 dl vatten
1 dl riven lagrad ost (jag använde dubbla mängden)
smör att steka i
salt, svartpeppar



Gör såhär:
Skiva lök och korv. Fräs i smör i en stekpanna. Vänd ner spenaten.
Vispa ihop ägg, ost, lite salt och peppar. Häll ner detta i pannan och grädda till omeletten stelnar. Vänd och stek på andra sidan. Skär upp i bitar och servera med ex. bröd och grönsaker.


Kommentar:
Denna rätt gick relativt fort att göra och smakade väldigt gott. Dock är det för mig en gåta hur denna omelette ska lyckas stelna och sedan vändas utan att brännas sönder totalt på undersidan. Jag var tvungen att dela omeletten i smådelar och vända runt dem för att undvika att den skulle bli svart. Så man kan väl säga att min variant var mer en korvröra än en omelette. Men smaken var det inget fel alls på:)


Recept från:
Tidningen Buffé

/Jennie

Inga kommentarer: