torsdag 10 juli 2008

Gökboet

När Hanna och jag var runt i Malmö igår slutade det självklart med att vi gick på matjakt. Efter att ha ratat restaurangen nere på Hansa på grund av tajta plånböcker, hamnade vi på Lilla Torg på Gökboet.
Hanna tog en dagens för 69 kronor, vilket var pocherad lax, potatis och dillsås, och jag tog en lasagne, också den för 69 kronor.
Supergott!
Lasagnen var som hemmalagad, krämig och fin, med en fräsch sallad och dressing till. Laxen smakade fint, perfekt lätt lunch en solig sommardag.


Susanne:
Jag tyckte det var prisvärt och trevligt. Enda minuset från min sida var borden på uteserveringen - ingen plats alls för benen. Kan tyckas bagatellartat, men alla över 170 cm vet hur viktigt detta är! Nu var vi bara två, så jag kunde stoppa mina ben där den tredje eller fjärde personen skulle suttit.
Lasagne med sallad och dressing


Lax med potatis, sallad och dillsås.

Inga kommentarer: