tisdag 1 juli 2008

Början på en ny era av inspiration!

Välkomna skall ni vara till mitt första inlägg på en (enligt mig) lovande ny matblogg!
En av de största anledningarna till att jag beslöt mig för att hoppa på detta projektet när jag blev tillfrågad var när Hanna körde igång med säljsnacket:
Det finns så många matbloggar där ute, men hur många är bra? När vi gjort vår research kom vi fram till att de flesta bloggarna uppdateras sällan eller så är de fullmatade med en massa annat, till exempel bilder på kladdiga ungar.
Okej, nu sades det kanske inte exakt på det sättet, men budskapet gick fram! :)
Och eftersom jag tycker det är kul att skriva och komma igång med nya projekt (plus att jag då tycker det är riktigt roligt att baka och laga mat) så kunde jag ju inte säga nej!

Personligen tycker jag det är roligare att baka och göra efterrätter än huvudrätter. Och ju roligare recept men framförallt häftigare utseende desto mer framgång har jag med mina skapelser.
Det är få gånger jag blir så smickrad som när någon berömmer mina bakverk eller frågar saker som "serveras det möjligen den där goda äppelpajen?" när det är dags att bjuda på middag.
Därför blir såklart mitt första recept som läggs ut en av mina mest omtyckta efterrätter; Marsmousse!

Inga kommentarer: