torsdag 6 november 2008

Kokböcker

Vissa dagar undrar jag om inte min passion för kokböcker överstiger min passion för att laga mat. Jag jobbar på min samling - och har det senaste året fått ihop ett par stycken.
Detta trots att jag är uppvuxen i ett hem som i princip har ignorerat allt vad kokböcker heter (med undantag från den obligatoriska baskokboken) och istället hängivet satsat på mattidningar när det gäller receptkällor. Men jag har svårt att motstå välgjorda kokböcker...

De senaste inköpen är dessa:
Under Valnötsträdet, av Anna Bergenström och Fanny Bergenström, samt Soppor, bröd & röror Monica Eisenman och Lisa Eisenman Frisk.



Vad kan jag säga annat än att båda böckerna är sagolika! Bilderna i både Under Valnötsträdet och Soppor, bröd & röror är en fröjd för ögat, och jag kan inte vänta tills jag provar mina första recept ur dem.

/Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Kokboksfrossa är kul! Under valnötsträdet är en himla inspirerande bok, dock gillar jag inte upplägget med kategorierna... Hade hellre sett ett vanligt register med Kött/Fisk/Fågel/Sallad/pasta osv! Men den är himla bra kvällslektyr! :-) Många hälsningarfrån Öland...